Obchodní podmínky
1. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní
podmínky") jsou vydané dle práva České republiky, a to § 1751 a násl.
a 1810 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen
"občanský zákoník").
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti
prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji
podnikatelskou činnost jako spotřebitel, (dále jen: "kupující")
prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na
internetové adrese www.jakoprase.cz (dále je "internetový
obchod"). Přiměřeně se použijí i pro úpravu práv a povinností mezi
prodávajícím a fyzickou osobou podnikající, která nenakupuje za účelem
prodeje třetím osobám, na kterou se však neužijí pravidla specifická pro
ochranu spotřebitele a místo nich se uplatní běžná zákonná úprava. Pro
vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a právnické osoby se použije
samostatná vzájemná dohoda těchto stran, a není-li taková, pak zákonná
úprava.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto
obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky i kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
2. Identifikační a kontaktní informace prodávajícího
- Provozovatelem internetového obchodu www.jakoprase.cz a prodávajícím
je:Nováková Lucie
IČO: 87172160 vedený na úřadu městské části P13, Sp.Značka
S/P13-13915/2022.
- Kontaktní údaje prodávajícího jsou adresa: U Háječku 438, Nučice,
e-mail : info@jakoprase.cz, telefon: 608305105
Kontaktními údaji výslovně nejsou: chatové okno internetového obchodu
www.jakoprase.cz ani jeho diskuzní či recenzní sekce; osobní zprávy,
příspěvky, ani komentáře na platformách Facebook, Instagram ani jiných
sociálních sítích. Tyto prostředky komunikace slouží pouze pro nezávaznou
komunikaci a nejsou oficiální závaznou formou komunikace kupř. ve věcech
uplatnění vad, odstoupení od smlouvy a obdobných případech.
3. Informace o hlavních vlastnostech zboží
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho
hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu
internetového obchodu.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
ohledně tohoto zboží.
- Prodávající prohlašuje a kupující výslovně bere na vědomí, že
prodávající nezaručuje žádné výsledky plynoucí z požívání potravin
prodávaných prodávajícím. Kupující rovněž výslovně bere na vědomí, že
potraviny můžou na každou osobu působit různě a není tudíž možné zaručit
pozitivní výsledek užívání potravin prodávaných prodávajícím.
4. Cena zboží a náklady na dodání
- Ceny zboží jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového
obchodu. Cena je vždy uvedena jako celková cena za zboží, tedy včetně
všech daní, poplatků a obdobných peněžitých plnění, s výjimkou nákladů na
dopravu a nákladů na zvolený způsob platby. Ceny zboží zůstávají v
platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto
ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných
podmínek.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží, které kupující hradí vedle ceny zboží.
Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v
internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v
rámci území České republiky.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených
s platbou za zboží dle zvoleného způsobu platby, které kupující hradí
vedle ceny zboží.
- Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat,
nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak. Na jeden nákup lze uplatnit
pouze jeden slevový kód/kupón.
5. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na
dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám, a to svým
poskytovatelům služeb (telefonním operátorům, poskytovatelům internetu
apod.) dle podmínek sjednaných mezi kupujícím a jeho poskytovatelem.
Prodávající neuplatňuje žádné zvýšené sazby za hovorné ani jiné způsoby
komunikace.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí
registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží,
způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky vložil. Závaznou objednávku, která jej zavazuje
k úhradě objednaného zboží, odešle kupující prodávajícímu kliknutím na
tlačítko "OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY".
- Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v
objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu
potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při
objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za okamžik uzavření kupní
smlouvy. Přílohou e-mailového potvrzení objednávky jsou aktuální obchodní
podmínky prodávajícího i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. Ve
výjimečných případech, kupř. výpadku třetích stran s dodávkou kupujícím
zvolené příchutě, je prodávající oprávněn jednostranně nahradit zvolené
zboží zbožím stejného druhu a množství, a to v jiné příchuti.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné, tím není dotčeno
ustanovení článku V. odst. 5.7 a 5.9. Kupující může zrušit objednávku,
dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím.
Kupující může zrušit objednávku pomocí kontaktních údajů uvedených v
těchto obchodních podmínkách. Právo odstoupit od smlouvy dle podmínek níže
tím není dotčeno.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího
při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání,
není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně
chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného
odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. V
případě, že kupující nesouhlasí s pozměněnou nabídkou a nebude uzavřena
nová kupní smlouva, je prodávající oprávněn od původní kupní smlouvy
odstoupit. O odstoupení informuje prodávající kupujícího na emailovou
adresu, kterou kupující uvedl v objednávce a pokud již prodávajícímu bylo
plněno, vrátí peněžní prostředky kupujícímu stejným způsobem (kupř. na
stejný bankovní účet), jakým je přijal, a to bez zbytečného odkladu.
- Objednávka na jejímž základě byla uzavřena kupní smlouva bude u
prodávajícího uložena v elektronické formě po dobu trvání práv z vadného
plnění. Kupujícímu není tento elektronický archiv prodávajícího přístupný.
6. Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může
kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického
účtu může kupující provádět objednávání zboží. Zřízení zákaznického účtu
je dobrovolné, kupující může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je
kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v
uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen
aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání
zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací
nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese
odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím
osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když
kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě,
kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních
podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
7. Způsob platby, způsob a čas dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží a platbou dle kupní
smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č.
670100-2220340815/6210, vedený u M Bank a.s.
- bezhotovostně platební kartou;
- dobírkou v hotovosti při převzetí zboží.
- Společně s cenou zboží je kupující povinen uhradit prodávajícímu
náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, jakož i
případné náklady spojené se zvoleným způsobem platby ve smluvené výši.
Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále "kupní cenou"
kromě ceny zboží i náklady spojené s dodáním zboží a náklady spojené se
zvoleným způsobem platby.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření
kupní smlouvy. Pokud v této lhůtě nesplní kupující svůj závazek úhrady
kupní ceny a ostatních nákladů, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy
odstoupit. Prodávající není povinen expedovat nebo předat zboží před
splněním závazku kupujícího k úhradě kupní ceny.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující
podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě bezhotovostní platby převodem je závazek kupujícího uhradit
kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou
obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce;
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující
určil.
- Volbu způsobu dodání provádí kupující během objednávání zboží.
- Čas dodání zboží se může lišit dle kupujícím zvoleného dopravce a jeho
kapacit. Zboží bude kupujícímu dodáno bez zbytečného odkladu, nejpozději
do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního
požadavku kupujícího mimo standardní volitelné způsoby dopravy, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem
dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo
určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při
dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží
doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je
kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží,
resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat
neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně
oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o
neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce
převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad
je odeslán na emailovou adresu kupujícího.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny,
nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození
či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo
okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní
smlouvou tak neučinil.
8. Odstoupení od smlouvy, případy, kdy odstoupení od smlouvy není možné, a
vrácení zboží
- Kupující může odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy
i prostřednictvím internetového obchodu, ve lhůtě 14 dnů.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne, kdy
kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce:
- převezme zboží, nebo
- převezme poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné
objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- převezme poslední položku, nebo část dodávky zboží sestávajícího z
několika položek nebo částí, nebo
- převezme první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná
dodávka zboží po ujednanou dobu.
- Kupující nemůže od smlouvy odstoupit, a tedy jeho obecné právo na
odstoupení od smlouvy zaniká, pokud:
- kupující porušil zapečetěný obal zboží, neboť jde o zboží, které z
důvodu ochrany zdraví a z hygienických důvodů není vhodné vrátit po
poručení obalu kupujícím,
- kupující objednal zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s
krátkou dobou spotřeby.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat
prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář
pro odstoupení od smlouvy poskytnutý prodávajícím v potvrzení objednávky a
dále dostupný ke stažení na odkazu https://www.jakoprase.cz/reklamace/.
Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující prostřednictvím některého z
kontaktních údajů uvedeného v těchto obchodních podmínkách;
- nebo i jakékoli jednoznačné prohlášení učiněné vůči prodávajícímu.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží,
které od něho obdržel, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám
vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím
uplynutím.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu
zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese v
případě odstoupení od smlouvy své náklady spojené s vrácením zboží
prodávajícímu. Pokud zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou
poštovní cestou činí odhadovaná náhrada nákladů na vyzvednutí zboží a jeho
předání prodávajícímu maximálně částku 500,- Kč.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně,
nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní
prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným
způsobem nebo jiným pouze v případě, že s ním bude zákazník souhlasit.
Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen
tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další
náklady.
- Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží,
který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání
zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které
vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu,
aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
- Je-li vráceno zboží, ohledně kterého kupující nemůže odstoupit od
smlouvy (vizte výše odst. 8.3), je prodávající oprávněn hodnotu takto
znehodnoceného zboží, tedy vzniklou škodu, jednostranně započíst proti
nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání
zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel
zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje
kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve
lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy celou kupní cenu,
kterou od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě
způsobem určeným kupujícím.
- Kupující, jehož právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou ve
smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může rovněž:
- odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy, nebo
- požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a
závažnosti nekalé obchodní praktiky.
- Prokáže-li prodávající, že je to s ohledem na předmět smlouvy, povahu
a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené, právo odstoupit od
smlouvy dle podmínek tohoto odstavce kupující nemá.
9. Práva kupujícího z vadného plnění
- Kupující má práva z vadného plnění, zejména pokud prodávající:
- poskytne kupujícímu předmět plnění, který nemá stanovené nebo ujednané
vlastnosti;
- neupozorní kupujícího na vady, které předmět plnění má, ač se při
takovém předmětu obvykle nevyskytují,
- ujistí kupujícího v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá
žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání;
- zcizí-li cizí věc neoprávněně jako svoji.
- Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti,
funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající
souhlasil, a je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití,
včetně návodu
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i
s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo
kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti,
funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem
věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na
veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním
řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a
jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pokud je
prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.Písmena d) - f) se
nepoužijí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť
upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při
uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že
věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě,
že vadu vytkl oprávněně.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil, a
to kupříkladu, nikoli však výlučně, nesprávným skladováním v rozporu s
podmínkami uvedenými na obalu, porušením obalu výrobku nebo jiným
nevhodným zacházením.
- Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo
u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- U zuživatelného zboží je vyznačena doba minimální trvanlivosti,
popřípadě, u zuživatelného zboží, které podléhá rychlé zkáze, je vyznačena
doba, po kterou lze zboží použít. Vyznačení těchto dob v souladu s § 2163
občanského zákoníku, jakož i dalších právních předpisů v oblasti veřejného
práva, není převzetím zvláštní záruky za jakost ve smyslu § 2113 a násl.
občanského zákoníku nad rámec standardních práv z vadného plnění. Záruka
za jakost není prodávajícím poskytována.
10. Reklamace vadného plnění a průběh reklamace
- Kupující může vytknout (reklamovat) vadu, která se na věci projeví v
době 2 let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně,
doba pro vytknutí vady neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc
užívat.
- Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své
volby může požadovat:
- dodání nové věci bez vady nebo,
- opravu věci,
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým
nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady,
hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem
vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může
odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné
zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Ustanovení § 1923, 2106 a 2107, tedy o právech z vadného plnění pro jiné
situace, než spotřebitelské smlouvy, se nepoužijí.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby
tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a
účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme
prodávající věc na vlastní náklady.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy,
pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s
odst. 10.4.,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude
odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.Přiměřená
sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou
kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci
nevýznamná, avšak má se za to, že vada není nevýznamná.
- Pro vytknutí vad a reklamaci může kupující využít:
- vzorový formulář pro reklamaci zboží, který je ke stažení na webových
stránkách prodávajícího odkazu https://www.jakoprase.cz/reklamace/.
Formulář pro reklamaci zboží zašle kupující prostřednictvím některého z
kontaktních údajů uvedeného v těchto obchodních podmínkách a přiloží jej i
k reklamovanému zboží.
- jakékoli jiné jednoznačné prohlášení učiněné vůči prodávajícímu.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace
písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil,
co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a
kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení
reklamace.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom
musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace,
pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Po marném uplynutí 30 dnů pro vyřízení reklamace může kupující:
- od smlouvy odstoupit, nebo
- požadovat přiměřenou slevu.
- Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího
trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Kupujícímu, který úspěšně uplatní reklamaci, náleží i náhrada nákladů
účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na
náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout
vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu
nebylo uplatněno včas.
11. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně
doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na některý kontaktních
údajů uvedených v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje
kupujícímu korespondenci na kontaktní údaje uvedené v jeho zákaznickém
účtu, v objednávce nebo na kontaktních údajích uvedených v rámci vytknutí
vad, odstoupení od smlouvy či uplatnění záruky.
12. Mimosoudní řešení sporů a státní dozor
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je
příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00
Praha 1 - Nové Město, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se
na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít
při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská
796/44, 110 00 Praha 1 - Nové Město, internetová adresa:
https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o
řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004
a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského
oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) vykonává ve
vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele a spotřebitelských smluv dle zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku. V oblasti dodržování právních předpisů týkajících se
potravinářských výrobků vykonává dozor zpravidla Státní zemědělská a
potravinářská inspekce (https://www.szpi.gov.cz/).
13. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České
republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek,
pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto
nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních
předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými speciálními
kodexy chování.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva
k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných
známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno
kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část
bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů
třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu
s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které
by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou
činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně
zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti
tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či
softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho
určením či účelem.
- Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či
doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po
dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Tyto
obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 8. 2023